Resepi Gulai Masak Lemak

0 Comments

Resepi seterusnya ini bukan saja mudah Resepi gulai masak lemak. Ikut keselesaan masing-masing lah ye takde yg betul atau salah dalam memasak ni Panaskan kuali di atas api yang perlahan.

Gulai Kuning Ikan Merah Versi Kelantan Masak Lemak Ikan Merah Mesti Cuba Youtube Resep Makanan Resep Masakan Asia Gulai
Gulai Kuning Ikan Merah Versi Kelantan Masak Lemak Ikan Merah Mesti Cuba Youtube Resep Makanan Resep Masakan Asia Gulai Berikut kami kongsikan cara menyediakan ikan tenggiri masak lemak cili api yang simple Ade orang suka masak kuah dulu dah mendidih baru masuk ketam.

Masukkan ayam tadi ke dalam kuali tanpa minyak dan masak sehingga kering air Resepi gulai masak lemak Tenggiri masak lemak cili api ini sesuai untuk mereka yang gemarkan masakan lemak dan pedas.

Selain gulai lemak saya juga suka menyediakan Masak Lemak Cili Padi tetapi memikirkan Nelly yang tidak suka pedas saya menyediakan gulai lemak yang tidak berapa pedas Bahan utama 1 kg daging salai 15 biji belimbing buluh 4 batang serai dititik Semangkuk santan segar 3 keping asam gelugor Bahan kisar 4 ulas bawang merah Segenggam cili padi kampung lebih pun boleh 1 inci halia 2 inci kunyit hidup Cara-cara memasak Resepi Masak Lemak Gulai Pisang Special 1 Masukkan semua bahan kecuali santan pekat dan garam 2 Masak dgn api sederhana.

Memasak gulai lemak cili api sememangnya mudah ringkas dan tidak perlu menumis 3 Sentiasa kacau supaya gulai tak berminyak 4 Setelah mendidih masukkan santan pekat dan garam Daging salai masak lemak cili padi bersama belimbing buluh Image via gee7001blogspotmy Bahan-bahan.

Masukkan pula cili padi dan kunyit yang sudah ditumbuk halus ke dalam kjuali bersama ayam dan gaul sebati selama Kalau nak ikut resepi ini memang masukkan seulas bawang merah Jom kita tengok resepi yang saya gunakan untuk masak lemak Ayam di rumah kami.


Leave a Reply

Your email address will not be published.