Resepi Pulut Kuning Tanak

0 Comments

Memang tidak pernah jemu untuk dinikmati Resepi pulut kuning tanak. Susun daun pandan di atas dulang pengukus dan letak beras pulut di atasnya Mula-mula pulut yang dah direndam tu cuci bersih dan toskan.

Sangat Mudah Ini Cara Masak Pulut Kuning Guna Rice Cooker
Sangat Mudah Ini Cara Masak Pulut Kuning Guna Rice Cooker Selain itu Pulut Kuning juga boleh di masak menggunakan rice cooker Sebelum ni saya pernah buat pulut kuning dengan cara tanak pulut macam nasi.

Kalau nak tanak pun boleh tapi tanak sedikit keras Resepi pulut kuning tanak Maklum jika dibeli harga satu bekas ialah RM15.

Yang masuk santan tu mak kiter cakap pulut kukusyang kena rendam dulu pulut tu pastu kukusLepas kukus gaul santan yang dh campur sikit garamContoh macam pulut kuning Kalau pulut tanak mak kiter cakap kalau tambah santan nanti lembikTapi kalau ada yang tetap gaul santan dengan pulut tanakmungkin selera mereka suka pulut yang lembik Letak sebatang senduk kayu di dalam Pulut kuning sangat digemari ramai malahan makanan ini dianggap sebagai makanan tradisi di beberapa buah negeri di Malaysia.

Tengok disini cara memasak pulut kuning menggunakan rice cooker Maklumlah tak ada pembantu rumah Pulut kuning selalunya dikukus.

Sekian cara-cara tanak pulutkahkah Panaskan pengukus dan kukus beras pulut selama 12 jam atau sehingga lembut Laman Utama resepi pulut kuning yang paling sedap RESEPI PULUT KUNING YANG PALING SEDAP SESUAI UNTUK BUAT BERNIAGA.


Leave a Reply

Your email address will not be published.